Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2015 04:20 - Не съм Шарли!
Автор: dandeliondust Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2017 Коментари: 2 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Вече няколко дни медиите потриват доволно ръце от ситуацията в Париж. Добре дошла е всяка трагедия, правеща гръмки заглавия в тихият, следпразничен период.
Уви, да. Съвременната журналистика в голямата си част е уродливо бездушна и меркантилна и толкова напомня евтина проституция, че след досег с някой репортаж, ти се иска да идеш да се тестваш за ППЗ.

И колкото повече няма какво да каже, толкова повече рита с крачета и истерично настоява да се спазва свободата й на словото. Едно понятие по-криворазбрано от религията.
Тази обърканост се предава и на читателя/зрителя/слушателя и като краен резултат получаваме една грамадна, хленчеща маса сополиви люде, които настояват, че каквато и обида и оскърбление да ти нанесат, те са в правото си, за разлика от теб, когато се почувстваш засегнат от това.
Свободата на словото ми е по-голяма от свободата на словото ти.

И тук идва момента да кажа защо, аджеба, не съм Шарли.
Не само защото до преди няколко дни не бях чувала за клетото издание. 
А защото не съм поддръжник на криворазбраната изнасилена свобода на словото. Нито смятам, че жертвите на терористичният акт в редакцията на Шарли Ебдо са герои, мъченици, борци за свобода, еле пък ти жертва на толерантност. Това най-вече не!
Ако бяха толкова толерантни, щяха да пропуснат да се изгаврят с животоосмислящите вярвания на милиард хора.
За мен, лично, жертви на борбата за свободно слово са онези десетки журналисти, които всеки ден биват убити в центъра на военни действия по света. Тези, които са далеч от уюта на офис си в центъра на някоя столица, и ходят на работа с бронежилетка. Която не винаги помага.
Всичко с едничката цел ти да видиш ситуацията безпристрастно, от всеки ъгъл, да имаш свободен достъп до истината за събитията. Това е борба за словото и свободата му. Това са жертви на тази борба.
Но не! Кой убит във някоя война журналист получи на свое име няколко стотин хиляди долара, за да се продължи делото му? Едно име искам!  Някои от разстреляните в близкия изток? Някой от закланите в Украйна? 
Не. 
А масови протести чия гибел предизвика?
На няколкото човека, които в измамното балонче арогантна европейска откъснатост от истинския свят, седяха в удобните си столове и окарикатуряваха последният пристан на надежда на безчет хора - вярата им.
Ако арабски кариктурист беше публикувал такава мацаница на Исус, какви ли статии щяха да завалят? Какво ли осъждане!? Но това няма как да стане, защото Исляма има повече уважение към Иса от т.нар. христиани с ценности. Ценности, за които се сещат избирателно, особено ако двама мъже искат да се оженят
 Но не и ако две жени се забавляват с гумен.... по някоя национална телевизия.
Ето за това не съм нито шарли, нито ебдо. 
Защото не вярвам, че ако изляза на улицата и срещна психопат, само защото имам свобода на словото, бих подхванала да се гавря с него. И ако случайно ме убие зтади което, надали ще съм изненадана. Или герой.
Един рядко простичък човек ме попита:  "Как не си съпричастна? Ами ако ти кажеш на шефа ти, че е тъп и грозен и той те уволни, няма ли да потърсиш защита! Това е свобода на словото!".
Не, драги. Това е простащина.  Не всичко, което може да буде казано трябва да се каже. 
Само защото имаш правото да си отвориш устата/ръката и да избълваш мозъчни газове, не значи, че е наложително, нито, че заслужава зачитане.
Ако хората мислеха повече с възпитание, а не с арогантност, и мислеха повече не какво могат, а дали трябва да го кажат, много хора щяха да са още между нас, а света щеше да е далеч по-спокойно място.
Не бъркайте свободите си със свободии. Защото когато не оцениш нещо, когато размиеш границите му, тогава го губиш. И го губиш трайно.


 


Тагове:   не,   шарли,


Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. rumyn - Нито смятам, че жертвите на терористичният акт в редакцията на Шарли Ебдо са герои, мъченици, борци за свобода, еле пък ти жертва на толерантност. Това най-вече
14.01.2015 08:29
не споря! смятам че всеки има право на лично мнение и виждане по която и да е тема!
моето е:
аз съм Шарли! защото-
вчера те бяха лишени от правото на живот а днес или утре някой може да реши че аз му преча и да ме лиши от това право! за това съм Шарли!
цитирай
2. rumyn - За мен, лично, жертви на борбата за свободно слово са онези десетки журналисти, които всеки ден биват убити в центъра на военни действия по света.
14.01.2015 08:34
и , да! съгласна съм , че тези са жертвите на истината ! те са избрали с цената на живота си да я отразят за нас, за мен , за теб , за всеки който иска да я чуе.
но все пак са избрали да поемат риска да бъдат лишени от правото на живот!
искам да кажа, че едните не са търсили този риск, а другите го поемат.
поклон пред всички жертвали и продължаващите да жертват правото си на живот за да мога аз да научавам истината!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dandeliondust
Категория: Лични дневници
Прочетен: 138120
Постинги: 71
Коментари: 93
Гласове: 687
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031